Nahlédnutí do výuky

Olympionici se již před příjezdem do Pardubic

rozdělili do týmů, v nichž reprezentovali antické

polis, například Spartu, Athény, Mykény, Théby

a další. Všichni se ale na úvod dne shromáždili k vytrvalostnímu běhu na 800, resp. 1500

metrů. Hned po něm se zase rozdělili a vyzkoušeli si pod vedením týmu zkušených učitelů

tělesné výchovy skoky do výšky i dálky, hod

diskem i vrh oštěpem, zápas a došlo i přednes

vlastních básní s olympijskou tematikou.

Den všem utekl jako by byl jediným okamžikem,

vzpomínky ale dětem zůstaly. A také medaile

a diplomy pro všechny zúčastněné. Během

olympijských her děti rostou, stávají se vyššími, silnějšími, odolnějšími. Do všech disciplín

dávají maximum svých schopností. A stejně

tak magicky působí olympiáda i na přítomné

dospělé, ať už v rolích archontů, organizátorů, nebo asistentů, prostě všech účastníků,

olympioniků.

D

 ENNÍ MENU V 6. A ZÁKLADNÍ ŠKOLY

NEPOMUCKÁ: SARANČE, CVRČEK I ŠVÁB

aneb Chameleon ve třídě…

P

řestup na novou školu, to je změna

veliká, pro žáka i učitele. I po letech

ve školství jsem se cítil zas na úplném začátku. V hlavě se mi honily nápady,

jak poznat novou třídu. Otázka byla: „Čím

začít?“

Po pár hodinách přírodopisu jsem dětem představil Rudolfa, chameleona jemenského, který

se přišel podívat na úvod hodiny plazů. Zprvu

jsme byli oba lehce nervózní. Já se více zapotil,

8 PÁŤÁK