Nahlédnutí do výuky
Olympionici se již před příjezdem do Pardubic
rozdělili do týmů, v nichž reprezentovali antické
polis, například Spartu, Athény, Mykény, Théby
a další. Všichni se ale na úvod dne shromáždili k vytrvalostnímu běhu na 800, resp. 1500
metrů. Hned po něm se zase rozdělili a vyzkoušeli si pod vedením týmu zkušených učitelů
tělesné výchovy skoky do výšky i dálky, hod
diskem i vrh oštěpem, zápas a došlo i přednes
vlastních básní s olympijskou tematikou.
Den všem utekl jako by byl jediným okamžikem,
vzpomínky ale dětem zůstaly. A také medaile
a diplomy pro všechny zúčastněné. Během
olympijských her děti rostou, stávají se vyššími, silnějšími, odolnějšími. Do všech disciplín
dávají maximum svých schopností. A stejně
tak magicky působí olympiáda i na přítomné
dospělé, ať už v rolích archontů, organizátorů, nebo asistentů, prostě všech účastníků,
olympioniků.
D
ENNÍ MENU V 6. A ZÁKLADNÍ ŠKOLY
NEPOMUCKÁ: SARANČE, CVRČEK I ŠVÁB
aneb Chameleon ve třídě…
P
řestup na novou školu, to je změna
veliká, pro žáka i učitele. I po letech
ve školství jsem se cítil zas na úplném začátku. V hlavě se mi honily nápady,
jak poznat novou třídu. Otázka byla: „Čím
začít?“
Po pár hodinách přírodopisu jsem dětem představil Rudolfa, chameleona jemenského, který
se přišel podívat na úvod hodiny plazů. Zprvu
jsme byli oba lehce nervózní. Já se více zapotil,
8 PÁŤÁK