Projekt MAP

… má něco společného s mapou?

M

ami, a kde žes to, prosím tě, dneska

odpoledne byla? No na schůzce

k projektu MAP. To má něco společného s mapováním nebo mapou? A k čemu

to je?

Žáci našich škol si mohou užívat nových knížek ve školních knihovnách – nadstandardu,

na který ne vždy zbývá, protože jinak je prostředků na pomůcky ve státním rozpočtu

docela málo. Společné čtení současných titulů

je příjemným zdrojem pro rozvoj čtenářské

gramotnosti, ale také pro diskuse nad tématy

výchovy k demokracii a osobnostně-sociální

výchovy.

Někteří žáci, jako například v ZŠ Kořenského,

mohli využít rodilého mluvčího v tandemově

vedených hodinách angličtiny. Podařilo se, aby

učitel, který ví, co je třeba probrat, a zahraniční

lektor dokázali spolupracovat.

Mapy, mapování, MAP neboli místní akční plán

je projekt, který na území Prahy 5 běží již ve

své druhé vlně, MAP II. První část byla dvouletá a dá se říct, že vlastně trochu váhavá. To

platilo hlavně na počátku, než jsme se v projektu zorientovali. Ale k tomu přece mapa také

trochu je, ne?

Místní akční plán má sloužit rozvoji školství

a vzdělávání vůbec. Cílem je, aby se v dané

oblasti, tedy v Praze 5, začalo mezi zodpovědnými složkami komunikovat a spolupracovat

a vytvořil se společný plán rozvoje školství.

Hlavním úkolem bylo rozpohybovat komunikaci v oblasti školství, což se podařilo. První

dvouletý projekt skončil, plán je hotov. Můžete

si jej přečíst na stránce www.map.praha5.cz.

Je zaměřen na skupinu dětí a žáků v předškolním a základním vzdělávání, tedy přibližně do

15 let.

Jak ale realizace MAP dosáhne až přímo

k nim? Dva malé příklady.

22 PÁŤÁK

Spolupráce se rodí i u ředitelů škol. Ti se

v rámci MAP už třikrát vydali na společné

výjezdní zasedání do zajímavých míst s nabídkou zážitkových vzdělávacích aktivit. Také

učitelé se scházeli a sdíleli zkušenosti v oblasti

matematické a čtenářské gramotnosti a inkluze

ve školách. Sdílení zkušeností je vzácným

časem už proto, že každý z nás pedagogů

potřebuje vnímat svět své školy aspoň občas

s určitým odstupem a nadhledem. Spolu

s kolegy z jiných koutů si můžeme poskytnout

pohled jinýma očima.