Kromě žáků, pedagogů, vedení škol a zřizovatele vnímáme další více či méně zainteresovanou
skupinu, a to jsou rodiče. Setkání s rodiči jednak
organizují samy školy, jednak se radní pro školství
snaží o taková setkávání na své úrovni.
Projekt svůj cíl naplnil, máme zmapováno – a teď
je tu otázka, co dál. Odpověď by nám měl přinést
mimo jiné i další projekt, MAP II, který představíme
v některém z příštích čísel našeho časopisu…
Mimochodem, časopis je jedním z produktů projektu MAP II – to abychom měli prostor pro komunikaci také s Vámi, veřejností.
Na závěr si dovolím citovat ze Strategického
rámce MAP rozvoje vzdělávání v Praze 5:
„Chceme, aby školství bylo jedním z důvodů, proč
stojí za to tady žít.“ Přejeme dětem, žákům, rodičům i pedagogům, aby tato myšlenka nezapadla
a její naplňování se dařilo.
Páťák jako komunikační
nástroj MAPu
P
áťák je internetový zpravodaj, který
slouží ke komunikaci a sdílení dobré
praxe. Jedná se o elektronickou platformu určenou pro informování veřejnosti
o dění v našich mateřských a základních,
eventuálně uměleckých školách. Chceme,
aby všichni aktéři ve vzdělávání – tedy
rodiče, žáci, zaměstnavatelé, veřejnost, ale
i školy a školská zařízení nebo poradenská
zařízení a úřady – věděli, co se v Praze 5
v oblasti vzdělávání děje. Všichni, kterých se
tato problematika jakkoliv dotýká, mají nyní
k dispozici platformu a nástroj pro sdílení
informací i dobré praxe.
Městská část Praha 5 realizuje projekt Místní
akční plán rozvoje vzdělávání II pro MČ Praha
5 (MAP II), jenž navazuje na předchozí dvouletý projekt MAP I. Výhodou je využití lokálního
potenciálu, který vychází z potřeb daného
území. MAP zahrnuje mnoho aktivit a procesů
a do dílčích plánů a jejich realizací je zapojeno
několik cílových skupin – aktérů ve vzdělávání.
Jsou to například všechny typy zřizovatelů,
poskytovatelé vzdělávání, uživatelé vzdělávání
a veřejnost. Patří sem i poradenská zařízení,
úřady práce, spolky a sdružení.
Základem pro úspěšnou realizaci projektu
MAP II je optimální nastavení a využívání vzájemné komunikace mezi aktéry ve vzdělávání.
Způsobů, jak tohoto cíle dosáhnout, může být
více. MAP navíc rozlišuje vnitřní a vnější komunikaci. Jako forma vnější komunikace se může
využít webová prezentace, dotazníková šetření,
letáky, facebookové profily, místní tiskoviny
nebo internetové noviny.
Cílem projektu, který je financován
z Evropských strukturálních a investičních
fondů, je zlepšení kvality vzdělávání v mateřských a základních školách a v dalších školských zařízeních na našem území, a to na
základě vybudování systému komunikace mezi
jednotlivými aktéry. Celkové výdaje projektu
činí 11.149.000 Kč.
PÁŤÁK 23