Kromě žáků, pedagogů, vedení škol a zřizovatele vnímáme další více či méně zainteresovanou

skupinu, a to jsou rodiče. Setkání s rodiči jednak

organizují samy školy, jednak se radní pro školství

snaží o taková setkávání na své úrovni.

Projekt svůj cíl naplnil, máme zmapováno – a teď

je tu otázka, co dál. Odpověď by nám měl přinést

mimo jiné i další projekt, MAP II, který představíme

v některém z příštích čísel našeho časopisu…

Mimochodem, časopis je jedním z produktů projektu MAP II – to abychom měli prostor pro komunikaci také s Vámi, veřejností.

Na závěr si dovolím citovat ze Strategického

rámce MAP rozvoje vzdělávání v Praze 5:

„Chceme, aby školství bylo jedním z důvodů, proč

stojí za to tady žít.“ Přejeme dětem, žákům, rodičům i pedagogům, aby tato myšlenka nezapadla

a její naplňování se dařilo.

Páťák jako komunikační

nástroj MAPu

P

áťák je internetový zpravodaj, který

slouží ke komunikaci a sdílení dobré

praxe. Jedná se o elektronickou platformu určenou pro informování veřejnosti

o dění v našich mateřských a základních,

eventuálně uměleckých školách. Chceme,

aby všichni aktéři ve vzdělávání – tedy

rodiče, žáci, zaměstnavatelé, veřejnost, ale

i školy a školská zařízení nebo poradenská

zařízení a úřady – věděli, co se v Praze 5

v oblasti vzdělávání děje. Všichni, kterých se

tato problematika jakkoliv dotýká, mají nyní

k dispozici platformu a nástroj pro sdílení

informací i dobré praxe.

Městská část Praha 5 realizuje projekt Místní

akční plán rozvoje vzdělávání II pro MČ Praha

5 (MAP II), jenž navazuje na předchozí dvouletý projekt MAP I. Výhodou je využití lokálního

potenciálu, který vychází z potřeb daného

území. MAP zahrnuje mnoho aktivit a procesů

a do dílčích plánů a jejich realizací je zapojeno

několik cílových skupin – aktérů ve vzdělávání.

Jsou to například všechny typy zřizovatelů,

poskytovatelé vzdělávání, uživatelé vzdělávání

a veřejnost. Patří sem i poradenská zařízení,

úřady práce, spolky a sdružení.

Základem pro úspěšnou realizaci projektu

MAP II je optimální nastavení a využívání vzájemné komunikace mezi aktéry ve vzdělávání.

Způsobů, jak tohoto cíle dosáhnout, může být

více. MAP navíc rozlišuje vnitřní a vnější komunikaci. Jako forma vnější komunikace se může

využít webová prezentace, dotazníková šetření,

letáky, facebookové profily, místní tiskoviny

nebo internetové noviny.

Cílem projektu, který je financován

z Evropských strukturálních a investičních

fondů, je zlepšení kvality vzdělávání v mateřských a základních školách a v dalších školských zařízeních na našem území, a to na

základě vybudování systému komunikace mezi

jednotlivými aktéry. Celkové výdaje projektu

činí 11.149.000 Kč.

PÁŤÁK 23