Naše školy

jiného, než jsem neustále u počítače a opravuji

úkoly. Uvědomila jsem si, že některá témata

nejsou až tak důležitá, ale kontakt se žáky je

nenahraditelný.

Kamila Čmejrková:

Rozvoj matematické gramotnosti

v karanténě

Věřím, že se díky karanténě mohla rozvíjet

nebo posunout schopnost žáků organizovat

a řídit svou práci. Tím, že se u nás ve škole

úkoly zadávaly na celý týden dopředu, museli

si starší žáci sami plánovat, kdy a jak se práci

budou věnovat. Vzhledem k dobrovolnosti

účasti na výuce se také museli sami rozhod­

nout, jestli se budou, nebo nebudou účastnit

společných konzultací. Měli možnost zjistit,

jaký styl práce jim vyhovuje více – jestli potře­

bují striktnější řízení zvenku, nebo jsou schopní

si svou práci řídit sami. Pokud jde o přínosy

pro školu jako takovou, myslím, že je dobré,

že jsme opět začali více debatovat o smyslu

hodnocení, o obsahu školního vzdělávacího

programu a obecně o stylu práce v jednotlivých

předmětech.

Libuše Daňhelková:

Vzdělávat na dálku bylo příjemné, ale…

V současné době je jasné, že výuka na dálku

zůstane ještě po nějaký čas jednou z běžných

forem vzdělávání. Stojí za to jí tedy věnovat

energii, čas a finanční prostředky, aby byla ve

své podobě co nejkvalitnější. První fáze (jak

to udělat, aby všichni učitelé mohli vzdělávat)

a druhá fáze (jak to udělat, aby se všichni žáci

mohli vzdělávat) jsou snad úspěšně za námi.

A přichází čas na to, abychom hledali formy

a metody, které budou i na dálku vytvářet

skutečnou gramotnost, nikoli jen její online

odvar. Z toho pak, jak věřím, bude i nějaká

ta radost navíc.

- Redakce 40 PÁŤÁK

 ETOS APLIKACE K ZÁPISU

L

NEJEN DO MŠ, ALE TAKÉ ZŠ

Již od roku 2017 nabízí MČ Praha 5 rodičům

novou formu zápisu do mateřských škol, a to

s podporou webové aplikace, která dává

možnost jednoduše a transparentně zorgani­

zovat zápis. Aplikace umožňuje rodiči vyplnit

a vytisknout přihlášku doma, poskytne infor­

mace o MČ zřizovaných MŠ včetně počtu

volných míst a o všech termínech. Velkou před­

ností aplikace je, že v průběhu zápisu poskytne

online informace o umístění dítěte v seznamech

podaných žádostí. Aplikace omezila blokaci

míst vícečetným podáním přihlášek již během

správního řízení. Tím se uvolnila místa v sys­

tému všech MŠ, a mohly být tudíž přijaty další

děti, které byly dříve tzv. pod čarou. Systém je

transparentní, efektivní a respektuje rodičovské

preference. Celý proces zjednodušil adminis­

traci ředitelkám MŠ a zřizovateli poskytl infor­

mace o průběhu zápisu, přesné údaje o počtu

přijatých a nepřijatých dětí a také o věkovém

rozvrstvení dětí na území MČ Praha 5. V letoš­

ním roce je pilotně zaváděna tato aplikace ve

spolupráci s MHMP také k zápisu do našich

základních škol, podrobnosti najdete na

stránce http://zapisdozs-praha5.praha.eu.

Pro rodiče bez přístupu k internetu či tiskárně

je k dispozici kontaktní místo na odboru škol­

ství v budově Úřadu MČ Praha 5.

- Redakce NOVÍ A STARONOVÍ ŘEDITELÉ

V loňském roce při konkurzech úspěšně

obhájili své funkce a byli jmenováni na další

šestileté období ředitelé Milan Holub

(FZŠ a MŠ V Remízku), Mgr. Libor Šrámek

(FZŠ Drtinova) a Mgr. Bc. Libuše Daňhelková

(ZŠ a MŠ Kořenského), Bc. Markéta Polláková

(MŠ Lohniského 830) a Bc. Marie Poláková

(MŠ U Žel. mostu 2629). Nově pak byli

na základě výsledků konkurzů jmenováni

ředitel Mgr. Dalibor Neckář (ZŠ a MŠ Radlická)