Naše školy
jiného, než jsem neustále u počítače a opravuji
úkoly. Uvědomila jsem si, že některá témata
nejsou až tak důležitá, ale kontakt se žáky je
nenahraditelný.
Kamila Čmejrková:
Rozvoj matematické gramotnosti
v karanténě
Věřím, že se díky karanténě mohla rozvíjet
nebo posunout schopnost žáků organizovat
a řídit svou práci. Tím, že se u nás ve škole
úkoly zadávaly na celý týden dopředu, museli
si starší žáci sami plánovat, kdy a jak se práci
budou věnovat. Vzhledem k dobrovolnosti
účasti na výuce se také museli sami rozhod
nout, jestli se budou, nebo nebudou účastnit
společných konzultací. Měli možnost zjistit,
jaký styl práce jim vyhovuje více – jestli potře
bují striktnější řízení zvenku, nebo jsou schopní
si svou práci řídit sami. Pokud jde o přínosy
pro školu jako takovou, myslím, že je dobré,
že jsme opět začali více debatovat o smyslu
hodnocení, o obsahu školního vzdělávacího
programu a obecně o stylu práce v jednotlivých
předmětech.
Libuše Daňhelková:
Vzdělávat na dálku bylo příjemné, ale…
V současné době je jasné, že výuka na dálku
zůstane ještě po nějaký čas jednou z běžných
forem vzdělávání. Stojí za to jí tedy věnovat
energii, čas a finanční prostředky, aby byla ve
své podobě co nejkvalitnější. První fáze (jak
to udělat, aby všichni učitelé mohli vzdělávat)
a druhá fáze (jak to udělat, aby se všichni žáci
mohli vzdělávat) jsou snad úspěšně za námi.
A přichází čas na to, abychom hledali formy
a metody, které budou i na dálku vytvářet
skutečnou gramotnost, nikoli jen její online
odvar. Z toho pak, jak věřím, bude i nějaká
ta radost navíc.
- Redakce 40 PÁŤÁK
ETOS APLIKACE K ZÁPISU
L
NEJEN DO MŠ, ALE TAKÉ ZŠ
Již od roku 2017 nabízí MČ Praha 5 rodičům
novou formu zápisu do mateřských škol, a to
s podporou webové aplikace, která dává
možnost jednoduše a transparentně zorgani
zovat zápis. Aplikace umožňuje rodiči vyplnit
a vytisknout přihlášku doma, poskytne infor
mace o MČ zřizovaných MŠ včetně počtu
volných míst a o všech termínech. Velkou před
ností aplikace je, že v průběhu zápisu poskytne
online informace o umístění dítěte v seznamech
podaných žádostí. Aplikace omezila blokaci
míst vícečetným podáním přihlášek již během
správního řízení. Tím se uvolnila místa v sys
tému všech MŠ, a mohly být tudíž přijaty další
děti, které byly dříve tzv. pod čarou. Systém je
transparentní, efektivní a respektuje rodičovské
preference. Celý proces zjednodušil adminis
traci ředitelkám MŠ a zřizovateli poskytl infor
mace o průběhu zápisu, přesné údaje o počtu
přijatých a nepřijatých dětí a také o věkovém
rozvrstvení dětí na území MČ Praha 5. V letoš
ním roce je pilotně zaváděna tato aplikace ve
spolupráci s MHMP také k zápisu do našich
základních škol, podrobnosti najdete na
stránce http://zapisdozs-praha5.praha.eu.
Pro rodiče bez přístupu k internetu či tiskárně
je k dispozici kontaktní místo na odboru škol
ství v budově Úřadu MČ Praha 5.
- Redakce NOVÍ A STARONOVÍ ŘEDITELÉ
V loňském roce při konkurzech úspěšně
obhájili své funkce a byli jmenováni na další
šestileté období ředitelé Milan Holub
(FZŠ a MŠ V Remízku), Mgr. Libor Šrámek
(FZŠ Drtinova) a Mgr. Bc. Libuše Daňhelková
(ZŠ a MŠ Kořenského), Bc. Markéta Polláková
(MŠ Lohniského 830) a Bc. Marie Poláková
(MŠ U Žel. mostu 2629). Nově pak byli
na základě výsledků konkurzů jmenováni
ředitel Mgr. Dalibor Neckář (ZŠ a MŠ Radlická)