• využití učebnic, které zpřístupnila některá
nakladatelství a vydavatelství
• hledání způsobů hodnocení a klasifikace žáků
• posilování technických možností a vybave
nosti škol – bylo nastaveno sdílení zkušeností
mezi řediteli
• motivace pedagogů a podpora jejich digitální
gramotnosti
MČ Praha 5 obdržela od MHMP finanční dotaci
na pokrytí opatření v souvislosti s covidem,
z této dotace byly poskytnuty finanční pro
středky do škol na nákup dezinfekčních a hygi
enických přípravků a počítačové techniky.
Školám byly předávány aktuální informace
z MHMP, MŠMT, ÚMČ, aktuální krizové kon
takty a obdržely rovněž dezinfekční přípravky
a roušky.
Komunikace zřizovatele s vedením škol pro
bíhala a probíhá plynule, ředitelé posílali pře
hledy a zprávy, odbor školství řešil jednotlivé
případy dotazů spojených s platbami školného,
se zajištěním čerpání ošetřovného, se stra
vováním, s provozní dobou MŠ a ŠD, sbíral
informace o aktuální podzimní situaci (počet
osob v karanténě, počet onemocnění, ome
zení provozu, uzavření škol), údaje předával na
MHMP, proběhly online porady ředitelů škol.
Akce, které byly připravovány pro školy a pro
ředitele, musely být zrušeny nebo posunuty.
Jednalo se např. o Slavnosti škol Prahy 5,
výjezdní setkání ředitelů škol, konferenci Máme
rádi školu, která byla připravována v rámci pro
jektu MAP, apod.
• jsou zaznamenávány i případy narušování
online výuky cizími lidmi
• dle zjištění ČŠI je obtížná organizace vzdělá
vání, klesá aktivita žáků spojená se zpětnou
vazbou, pro učitele stoupá náročnost, výuka
musí být flexibilně redukována, co se týče
vzdělávacího obsahu
• je stále obtížnější motivovat žáky, učitelé hle
dají jiné formy, např. praktické úkoly apod.
VEŘEJNOST SI U ŠKOLNÍHO OMBUDSMANA NEJVÍCE STĚŽUJE NA:
• zavření škol
• distanční výuku
• kompetence vedení škol při protiepidemic
kých opatřeních
• otázky spojené se středoškolským vzdělává
ním (maturity, praktická výuka, …)
• postupy pedagogů při online výuce a hodno
cení žáků a postupy pracovníků MŠ
Sestaveno na základě informací
OŠK ÚMČ Praha 5.
- Redakce -
AKTUÁLNÍ STAV PO ROCE S PANDEMIÍ
V ČR (BŘEZEN 2021):
• zajištění distanční výuky je plošné (cca 2 %
škol nepracují online)
• je významně paralyzován kontakt mezi lidmi;
• potřeba vzdělávat žáky i během pandemie se
přesunula do online prostoru
PÁŤÁK 5