• využití učebnic, které zpřístupnila některá

nakladatelství a vydavatelství

• hledání způsobů hodnocení a klasifikace žáků

• posilování technických možností a vybave­

nosti škol – bylo nastaveno sdílení zkušeností

mezi řediteli

• motivace pedagogů a podpora jejich digitální

gramotnosti

MČ Praha 5 obdržela od MHMP finanční dotaci

na pokrytí opatření v souvislosti s covidem,

z této dotace byly poskytnuty finanční pro­

středky do škol na nákup dezinfekčních a hygi­

enických přípravků a počítačové techniky.

Školám byly předávány aktuální informace

z MHMP, MŠMT, ÚMČ, aktuální krizové kon­

takty a obdržely rovněž dezinfekční přípravky

a roušky.

Komunikace zřizovatele s vedením škol pro­

bíhala a probíhá plynule, ředitelé posílali pře­

hledy a zprávy, odbor školství řešil jednotlivé

případy dotazů spojených s platbami školného,

se zajištěním čerpání ošetřovného, se stra­

vováním, s provozní dobou MŠ a ŠD, sbíral

informace o aktuální podzimní situaci (počet

osob v karanténě, počet onemocnění, ome­

zení provozu, uzavření škol), údaje předával na

MHMP, proběhly online porady ředitelů škol.

Akce, které byly připravovány pro školy a pro

ředitele, musely být zrušeny nebo posunuty.

Jednalo se např. o Slavnosti škol Prahy 5,

výjezdní setkání ředitelů škol, konferenci Máme

rádi školu, která byla připravována v rámci pro­

jektu MAP, apod.

• jsou zaznamenávány i případy narušování

online výuky cizími lidmi

• dle zjištění ČŠI je obtížná organizace vzdělá­

vání, klesá aktivita žáků spojená se zpětnou

vazbou, pro učitele stoupá náročnost, výuka

musí být flexibilně redukována, co se týče

vzdělávacího obsahu

• je stále obtížnější motivovat žáky, učitelé hle­

dají jiné formy, např. praktické úkoly apod.

VEŘEJNOST SI U ŠKOLNÍHO OMBUDSMANA NEJVÍCE STĚŽUJE NA:

• zavření škol

• distanční výuku

• kompetence vedení škol při protiepidemic­

kých opatřeních

• otázky spojené se středoškolským vzdělává­

ním (maturity, praktická výuka, …)

• postupy pedagogů při online výuce a hodno­

cení žáků a postupy pracovníků MŠ

Sestaveno na základě informací

OŠK ÚMČ Praha 5.

- Redakce -

AKTUÁLNÍ STAV PO ROCE S PANDEMIÍ

V ČR (BŘEZEN 2021):

• zajištění distanční výuky je plošné (cca 2 %

škol nepracují online)

• je významně paralyzován kontakt mezi lidmi;

• potřeba vzdělávat žáky i během pandemie se

přesunula do online prostoru

PÁŤÁK 5