Nahlédnutí do výuky

 ÝM PORADCŮ ZE 7. TŘÍD RADIL VLÁDĚ,

T

JAKÝ ZAUJMOUT VZTAH K ČÍNĚ

V

e výuce zeměpisu v 7. třídách ZŠ

Kořenského jsme se zaměřili na mezipředmětové vztahy zeměpis – občanská výchova – dějepis při webquestovém

projektu „Jaký přístup má vláda přijmout ve

vztahu k Číně?“.

Rozhodli jsme se na tématu pracovat ve čtyřech hodinách. První hodinu dostali žáci zadání,

kritéria hodnocení i doporučené zdroje informací. V dalších dvou hodinách zpracovávali

výsledky individuálního i týmového pátrání.

V poslední hodině jsme se pak věnovali prezentaci názorů a různým formám hodnocení.

Na počátku jsme si představili, že naše vláda

připravuje závažná rozhodnutí týkající se vztahu

k Číně. Přitom se nemůže obejít bez hlubšího

poznání místních poměrů. Aby se rozhodla

správně, vytvořila tým poradců, kteří mají zjistit

všechna důležitá fakta. Vzhledem k potřebě

znalosti širšího spektra informací a souvislostí

byl tým 7. A a 7. B sestaven ze specialistů

různých oborů: obchodníci, agenti cestovní

kanceláře, religionisté, aktivisté lidských práv,

aktivisté životního prostředí, politici a historici.

Zjistili jsme, že porozumění tomu, jakou úlohu

hraje Čína v současném světě, je nezbytnou

nutností pro úspěšné řešení budoucích světových problémů bezpečnostních, ekologických,

humanitárních a jiných.

Žáci svá zjištění ukládali na sdílený Google Disk

a dostávali průběžnou zpětnou vazbu online.



- Boris Hajdůk -

VYUŽÍVÁNÍ NOTEBOOKŮ VE VÝUCE MATEMATIKY

Z

voní a druhá třída v ZŠ Grafická se

chystá na hodinu matematiky. Dnes se

bude procvičovat rozklad čísel. Hodina

začíná jako obvykle. Na tabuli jsou nakreslené

číselné pyramidy a děti mají za úkol doplnit

chybějící čísla. Poté následují hry, v nichž

děti pyramidy samy vymýšlejí. Baví je to, ale

když paní učitelka začne rozdávat notebooky,

třídou proběhne radostné zašumění.

Počítač dostávají do dvojice, podle instrukcí

jej zapínají, a kdo je připravený, mačká tlačítko

8 PÁŤÁK

Google a přepisuje adresu z tabule: matika.in.

Všichni hravě zvládají, je vidět, že to nedělají

poprvé. S notebooky, které škola získala z prostředků Evropské unie v rámci šablon, pracují

již od začátku školního roku.

Třídní učitelka Martina Zajíčková, která děti

výukou provází a má tento projekt ve škole na

starosti, říká, že počítače jsou ve výuce příležitostí vyzkoušet si něco méně obvyklého.

Děti pracují ve dvojicích, a jsou tudíž nuceny

spolupracovat, prostřídají se častěji, než když