Ve školách a školkách na Pětce to žije! Nabízíme Vám výběr toho nejzajímavějšího,
co naši školáci i předškoláci v poslední době zažili.
Další akcí, určenou pro učitele, byla minivideokonference pro sdílení učitelů s tématem
jak obstát v on-line výuce a jak se vyrovnat se
závěrečným hodnocením – zaměření na 2. stupeň, on-line výuku a hodnocení, případně sdílení
materiálů. Pořádal ji tým pro matematickou
gramotnost projektu MAP II Praha 5 ve středu
13. 5. na platformě ZOOM.
Pro ředitele základních škol bylo určeno pracovní setkání s tématy jak se vyrovnat s hodnocením v tomto pololetí (průběžné, celkové),
podmínky opatření pro přípravu výuky po 25. 5.
a výměna zkušeností se vzděláváním na dálku,
které se uskutečnilo 12. 5. 2020 kombinovanou
formou, prezenčně v ZŠ waldorfské s možností
distančního připojení pomocí platformy Google
meet.
- Redakce -
Š waldorfská:
Z
VYSÍLÁ RÁDIO PROKOP,
NEJEN ŠKOLNÍ RÁDIO A VLASTNĚ NEJEN RÁDIO
R
ádio Prokop vzniklo na konci března,
improvizovaně, akčně, přes víkend.
„V této době hodně komunikujeme
elektronicky pomocí audiovizuálních spojení
a formou výměny různých dokumentů, někdy
je těžké vidět za těmi elektronickými znaky
druhého člověka, který je vytvořil. Vzájemné
sociální kontakty dětí a nás jsou významně
omezeny. Proto jsme se rozhodli tato omezení trochu zmenšit a propojit nás,“ říká už
s odstupem o vzniku rádia ředitel Základní
školy waldorfské (ZŠW) Pavel Seleši. „A protože jde o lidský hlas a hudbu, prostor pro
představivost je obrovský“ dodává.
Jaký tým se vysílání ujal? Vždyť učitelé
měli v té době své práce dost.
Asi jako vždy, na začátku stačí pár nadšenců.
Autorsky se zapojila řada učitelů, kteří tušili, co
chtějí směrem k žákům předat, a protože jsme
začínali celkem brzy po uzavření škol, kdy učitelé hledali formy dálkové výuky, přišli do rádia
se svými nápady. Technicky se pak projektu
ujali naši tři absolventi, kteří zase měli dílčí zkušenosti se zvukovou a IT technikou, a protože
se jich omezení dotkla v jejich studijních a jiných
aktivitách, měli na to i tolik potřebný čas.
Jak daleko bylo od myšlenky k realizaci?
Ověření myšlenky v praxi, tedy ono „funguje to“,
zabralo díky dnešním technologiím vlastně jen
pár víkendových hodin. Předcházely tomu rozhovory s kolegy o tom, jak působí audio média
v krizové situaci, a jejich zájem tuto formu využít. Zprovoznění zkušebního vysílání trvalo pár
dnů, protože takovýto projekt lze začít s málem
a učit se za chodu. Během prvního týdne jsme
pak po prvních zkušenostech nastavili základní
stálý program s pravidelným denním a týdenním
rytmem.
PÁŤÁK 25