Ve školách a školkách na Pětce to žije! Nabízíme Vám výběr toho nejzajímavějšího,

co naši školáci i předškoláci v poslední době zažili.

Další akcí, určenou pro učitele, byla minivideokonference pro sdílení učitelů s tématem

jak obstát v on-line výuce a jak se vyrovnat se

závěrečným hodnocením – zaměření na 2. stupeň, on-line výuku a hodnocení, případně sdílení

materiálů. Pořádal ji tým pro matematickou

gramotnost projektu MAP II Praha 5 ve středu

13. 5. na platformě ZOOM.

Pro ředitele základních škol bylo určeno pracovní setkání s tématy jak se vyrovnat s hodnocením v tomto pololetí (průběžné, celkové),

podmínky opatření pro přípravu výuky po 25. 5.

a výměna zkušeností se vzděláváním na dálku,

které se uskutečnilo 12. 5. 2020 kombinovanou

formou, prezenčně v ZŠ waldorfské s možností

distančního připojení pomocí platformy Google

meet.

- Redakce -

 Š waldorfská:

Z

VYSÍLÁ RÁDIO PROKOP,

NEJEN ŠKOLNÍ RÁDIO A VLASTNĚ NEJEN RÁDIO

R

ádio Prokop vzniklo na konci března,

improvizovaně, akčně, přes víkend.

„V této době hodně komunikujeme

elektronicky pomocí audiovizuálních spojení

a formou výměny různých dokumentů, někdy

je těžké vidět za těmi elektronickými znaky

druhého člověka, který je vytvořil. Vzájemné

sociální kontakty dětí a nás jsou významně

omezeny. Proto jsme se rozhodli tato omezení trochu zmenšit a propojit nás,“ říká už

s odstupem o vzniku rádia ředitel Základní

školy waldorfské (ZŠW) Pavel Seleši. „A protože jde o lidský hlas a hudbu, prostor pro

představivost je obrovský“ dodává.

Jaký tým se vysílání ujal? Vždyť učitelé

měli v té době své práce dost.

Asi jako vždy, na začátku stačí pár nadšenců.

Autorsky se zapojila řada učitelů, kteří tušili, co

chtějí směrem k žákům předat, a protože jsme

začínali celkem brzy po uzavření škol, kdy učitelé hledali formy dálkové výuky, přišli do rádia

se svými nápady. Technicky se pak projektu

ujali naši tři absolventi, kteří zase měli dílčí zkušenosti se zvukovou a IT technikou, a protože

se jich omezení dotkla v jejich studijních a jiných

aktivitách, měli na to i tolik potřebný čas.

Jak daleko bylo od myšlenky k realizaci?

Ověření myšlenky v praxi, tedy ono „funguje to“,

zabralo díky dnešním technologiím vlastně jen

pár víkendových hodin. Předcházely tomu rozhovory s kolegy o tom, jak působí audio média

v krizové situaci, a jejich zájem tuto formu využít. Zprovoznění zkušebního vysílání trvalo pár

dnů, protože takovýto projekt lze začít s málem

a učit se za chodu. Během prvního týdne jsme

pak po prvních zkušenostech nastavili základní

stálý program s pravidelným denním a týdenním

rytmem.

PÁŤÁK 25