Jak jsme to zvládli
„Velice obdivuji lidi, kteří pomáhají ostatním
s nákupy, šitím roušek, a lidi, kteří pracují
v nemocnicích a starají se o nemocné. Tito lidé
musí být velice silní a empatičtí. Možná mají
strach, že se nakazí, ale vůbec si to nepřipouští,
jinak by to asi nemohli dělat. Lidé si v této době
uvědomili, že jedině společně dokáží vir zastavit
a že všichni lidé naší země mají společný cíl,
a to ten, aby byl tento vir co nejdříve pryč.“
nic. Lidi si teď váží víc doktorů a sestřiček, které
dnes a denně pomáhají pacientům. Dokonce
jsme nabídli pomoc Francii, která je na tom
velmi špatně. Chci říct, že teď vláda spolupracuje, a nechápu ty lidi, co teď budou kritizovat.“
Kostík, žák 6. A
ZŠ NEPOMUCKÁ
Eliška, žákyně 6. A
„Líbí se mi, jak k sobě lidé nyní vyjadřují empatii. Je jim líto lidí, kteří se nakazili nebo zemřeli.
Díky tomu začali jednat altruisticky. Šijí roušky,
pomáhají důchodcům tím, že jim dojdou pro
nákup a nic za to nechtějí. Hodně lidí ale kritizuje rozhodnutí vlády, i když jen chtějí, aby to
nezašlo tak daleko jako třeba v Itálii. Ale mají
motivaci. A to takovou, že když budou dodržovat proxemiku nebo zůstanou doma, karanténu
zruší. Lidé se bojí tohoto viru nejvíce z jednoho
důvodu, a to že někde slyšeli nějakou nepravdivou zprávu a už si o tom udělali v hlavě obrázek.
Tomuto jevu se říká haló efekt.“
Kiki, žákyně 6. B
„Líbí se mi, že poslední dobou se k sobě lidi
chovají úctyhodně. Najednou je tu empatie.
Líbí se mi, jak se teď skoro všichni chovají
prosociálně a jak druhé motivují, protože v tuhle
dobu je potřeba zanechat si chladnou hlavu.“
Anežka, žákyně 6. A
„Začneme vládními nařízeními. Česká televize už
několikrát zveřejnila ve zprávách tabulky toho,
jak si podle lidí vede vláda s panikou, a hodně
lidí řeklo, že si vláda vede dobře. Musím uznat,
že i já jsem z toho velice mile překvapen, co
pro nás vláda udělala. Je to spolupráce. Máme
v Česku na chvilku politický mír, protože:
Protesty na pana premiéra předtím byly a teď
8 PÁŤÁK
V NEOBVYKLÉ DOBĚ
Počáteční šok rychle vystřídala snaha zabezpečit základní úkoly, které škola má. První etapa,
která trvala přibližně do konce března 2020, byla
spíše hledáním rozumného způsobu práce učitelů s žáky. Učili jsme se. Vyučující, děti, rodiče.
Někdo dal úkolů příliš, někdo málo, ukázaly se
rozdíly v možnostech žáků a rodin, ale systém
se rozběhl. Nejrychleji se podařilo najít možný
a funkční model výuky paním učitelkám na prvním stupni školy. Rozběhly se videohovory, konzultace individuální a skupinové, pomohli rodiče.
Ve druhé etapě jsme postupně začali pracovat
s dostupnými a rozšířenými možnostmi systému
Google Disk, Google Classroom a Google Meet.
Zadávání a kontrola práce v Classroomech se
osvědčily a postupně se staly běžnou praxí.
Druhá etapa proběhla na začátku dubna.
Ve třetí, stále probíhající etapě jsme přikročili
ke stanovení rozvrhu online hodin v prostředí
Google Meet. Všechny předměty nabídli vyučující dětem v pravidelných půlhodinových dopoledních blocích. Velmi rychle se z těchto online