spojení staly kvalitní hodiny plné vysvětlování,

prezentací, dotazů a konzultací. Setkání doplňovaly stanovené úkoly odevzdávané přes Google

Classroom.

Systém se zaběhl, absolutní většina dětí se

s ním naučila pracovat. Naučili jsme se i my,

zaměstnanci školy. Od 11. 5. probíhají ve škole

kurzy pro žáky 9. tříd, zaměřené na přijímací

zkoušky z matematiky a českého jazyka. Žáci

mají možnost je navštěvovat 4x týdně. Od pondělí 25. 5. byla zahájena výuka 21 skupin dětí

prvního stupně. Díky obětavosti paní učitelek,

vychovatelek a asistentek dokážeme zajistit

dopolední výuku, oběd i práci školní družiny.

A dál probíhá výuka pro žáky, kteří do školních

skupin nechodí.

- ZŠ Nepomucká ZŠ POD ŽVAHOVEM

Velmi brzy jsme proto mohli začít intenzivně

využívat výuková videa na YouTube, kterých

vzniklo několik set, a později i videokonference.

Po experimentování s různými programy jsme

zakotvili u MS Teams a Zoomu. Od úvodních

setkání a povídání jsme většinou plynule přešli

k denní plnohodnotné výuce menších skupinek dětí. Některé třídy a paní učitelky dokonce

zavedly virtuální setkávání celých rodin.

Situaci nám v průběhu dubna zjednodušil nákup

dotykových notebooků z příspěvku MČ Praha 5.

Od třetí třídy výše jsme také začali intenzivně

využívat sdílené prostředí Google. Každé dítě

má svůj účet, e-mail a složku na sdílených discích, které jsme využívali pro odesílání a kontrolu jejich prací.

Po mnohých velmi milých reakcích dětí i rodičů

jsme přesvědčeni o tom, že tento postup

i určité rozvolnění byly správnými kroky. Během

Velikonoc jsme také realizovali celoškolní projekt – vzpomínkové video školních dětí a pak

i pedagogů. Paralelně s tím jsme s úspěchem

realizovali i průběžný projekt s názvem Malé

velké osobnosti, kde děti pokládaly otázky

různým osobnostem, které jim prostřednictvím

videa odpovídaly.

- ZŠ Pod Žvahovem ZŠ PODBĚLOHORSKÁ

UČILI JSME PODLE FREDA

Na začátku karantény byla polovina našich

tříd na škole v přírodě. Měli jsme tedy pár dní

čas zamyslet se nad tím, jaký přístup zvolíme.

Jelikož máme pouze děti 1. stupně, rozhodli

jsme se využít portál Fred společnosti Fraus

a systém přípravy výuky pro každou hodinu

a každý den. Měli jsme štěstí, že naprostá

většina našich dětí zvládla připojení do systému

a se zbylými se podařilo domluvit nějaký způsob

spolupráce a kontroly plnění úkolů.

SNAŽILI JSME SE O SPOJENÍ S DĚTMI

Situace se dynamicky vyvíjela, stejně jako

počítačová gramotnost učitelů, rodičů i dětí.

Uzavření škol zaskočilo nejen nás, ale i žáky

a zejména rodiče. Děti měly zpočátku i radost.

PÁŤÁK 9