spojení staly kvalitní hodiny plné vysvětlování,
prezentací, dotazů a konzultací. Setkání doplňovaly stanovené úkoly odevzdávané přes Google
Classroom.
Systém se zaběhl, absolutní většina dětí se
s ním naučila pracovat. Naučili jsme se i my,
zaměstnanci školy. Od 11. 5. probíhají ve škole
kurzy pro žáky 9. tříd, zaměřené na přijímací
zkoušky z matematiky a českého jazyka. Žáci
mají možnost je navštěvovat 4x týdně. Od pondělí 25. 5. byla zahájena výuka 21 skupin dětí
prvního stupně. Díky obětavosti paní učitelek,
vychovatelek a asistentek dokážeme zajistit
dopolední výuku, oběd i práci školní družiny.
A dál probíhá výuka pro žáky, kteří do školních
skupin nechodí.
- ZŠ Nepomucká ZŠ POD ŽVAHOVEM
Velmi brzy jsme proto mohli začít intenzivně
využívat výuková videa na YouTube, kterých
vzniklo několik set, a později i videokonference.
Po experimentování s různými programy jsme
zakotvili u MS Teams a Zoomu. Od úvodních
setkání a povídání jsme většinou plynule přešli
k denní plnohodnotné výuce menších skupinek dětí. Některé třídy a paní učitelky dokonce
zavedly virtuální setkávání celých rodin.
Situaci nám v průběhu dubna zjednodušil nákup
dotykových notebooků z příspěvku MČ Praha 5.
Od třetí třídy výše jsme také začali intenzivně
využívat sdílené prostředí Google. Každé dítě
má svůj účet, e-mail a složku na sdílených discích, které jsme využívali pro odesílání a kontrolu jejich prací.
Po mnohých velmi milých reakcích dětí i rodičů
jsme přesvědčeni o tom, že tento postup
i určité rozvolnění byly správnými kroky. Během
Velikonoc jsme také realizovali celoškolní projekt – vzpomínkové video školních dětí a pak
i pedagogů. Paralelně s tím jsme s úspěchem
realizovali i průběžný projekt s názvem Malé
velké osobnosti, kde děti pokládaly otázky
různým osobnostem, které jim prostřednictvím
videa odpovídaly.
- ZŠ Pod Žvahovem ZŠ PODBĚLOHORSKÁ
UČILI JSME PODLE FREDA
Na začátku karantény byla polovina našich
tříd na škole v přírodě. Měli jsme tedy pár dní
čas zamyslet se nad tím, jaký přístup zvolíme.
Jelikož máme pouze děti 1. stupně, rozhodli
jsme se využít portál Fred společnosti Fraus
a systém přípravy výuky pro každou hodinu
a každý den. Měli jsme štěstí, že naprostá
většina našich dětí zvládla připojení do systému
a se zbylými se podařilo domluvit nějaký způsob
spolupráce a kontroly plnění úkolů.
SNAŽILI JSME SE O SPOJENÍ S DĚTMI
Situace se dynamicky vyvíjela, stejně jako
počítačová gramotnost učitelů, rodičů i dětí.
Uzavření škol zaskočilo nejen nás, ale i žáky
a zejména rodiče. Děti měly zpočátku i radost.
PÁŤÁK 9