Nahlédnutí do výuky

ZŠ Tyršova:

DUŠIČKOVÝ PROJEKTOVÝ DEN

K

oncem září přišla tři děvčata ze

třídy 9. A, Pavlína Lhotáková, Ema

Olivie Nováková a Tereza Pimková,

s nabídkou, že připraví projektový den pro

celou školu na téma Dušičky a Halloween.

Poté, co jejich nápad a návrh schválilo vedení

naší školy, i s ohledem na všechna hygienická

opatření vyplývající z epidemické situace, se

děvčata pustila do práce.

Během tří týdnů děvčata vymyslela patnáct

stanovišť umístěných na různých místech školy

(nový pavilon, spojovací chodba, přízemí i obě

patra). S harmonogramem a zajištěním akce

jim v případě potřeby pomáhali i jejich učitelé.

Ostatní žáci obou devátých tříd si rozdělili

pozice na stanovištích.

Ve vstupních prostorách školy, kde se sešli

všichni žáci i učitelé, byl v pátek 22. 10. 2021

v 8:50 hod. projektový den slavnostně zahájen.

Zde nejlépe vynikla přehlídka všech nápaditých

kostýmů, ve kterých žáci i učitelé přišli.

Na jednom ze stanovišť se žáci dozvěděli, jaký

je skutečný původ svátku Halloween, a podívali se prostřednictvím prezentace na zvyky

s ním spojené v porovnání s naším Svátkem

zesnulých, aby pak na dalším stanovišti vyřešili

kvíz vycházející z informací, které se o obou

svátcích dozvěděli.

Žáci si vyzkoušeli na chodbách i „létání na

koštěti“ a v tělocvičně „útěk před čarodějnicí“.

Jejich budoucnost jim „věštila“ skupina žáků

devátých tříd na uzavřeném, věštecky vyzdo­

beném stanovišti ve třídě. Pro milovníky

alchymie bylo připravené stanoviště „vaření

lektvarů“, kde pro jistotu dohlížela paní učitelka chemie. Ti, kdo mají šikovné ruce, tvořili

na dalším stanovišti origami, skládali dýně

nebo duchy z papíru.

Největším překvapením pro všechny bylo

stanoviště s únikovou hrou. Milovníci her si

přišli na své i na dalších stanovištích – „laser

game“ a „mini games“. Zřejmě nejtajuplnější

bylo stanoviště „poznej, co je v krabici“, kde

žáci museli po hmatu poznat, čeho se dotýkají

v krabicích, do kterých vložili ruku.

Třem děvčatům, kterým právem patří největší

dík za realizaci projektu, zároveň ostatním

žákům devátých tříd, kteří byli průvodci na

stanovištích, bylo nejlepší odměnou nadšení

a radost jejich malých i velkých spolužáků.

- Veronika Javorková, třídní učitelka 9. A -

10 PÁŤÁK